Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren.  


Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten så fort som mulig. Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.


Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen 14 dager fra den dag kjøperen mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til kjøperens rådighet.


Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Returfrakt dekkes av kjøperen og varene må returneres i samme stand som du mottok de. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten.


Så fort ordren har blitt behandlet, har selgeren rett til å belaste kjøperen  en returkostnad hvis ikke kjøperen ønsker å ta imot ordren.


Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Nettstedet bruker informasjonskapsler for å levere tjenester i samsvar med Bruk av cookies.
Lukk
pixel